Loading color scheme

Ing. Marcela Hrubošová

Vystudovala Vysokou školu finanční a správní – obor pojišťovnictví. Je business mentorkou pro začínající podnikatele a stojí za vznikem řady firem nejen z oblasti pojišťovnictví. Dříve působila na pozicích: Ředitelka úseku vymáhání pohledávek ve Stavební spořitelně České spořitelny a.s., Generální ředitelka Asset Portfolio Servicing a.s., Ředitelka odboru podpory řízení obchodu v České pojišťovně a.s., Finanční manager pro řízení obchodních vztahů pro Českou a Slovenskou republiku v ING. Dnes vlastní společnost Finance pro radost s.r.o., která se věnuje ekonomickému poradenství a výuce finanční gramotnosti. Za svou profesionalitu a odbornost získala ocenění EUROMANAGER roku 2005, ŽIVNOSTNÍK ROKU 2018 a ŽIVNOSTNÍK ROKU 2021. Na podporu finančního vzdělávání a zmírňování chudoby v České republice založila Nadační fond kuřátka Pípa, kterému také předsedá. Je rovněž autorkou řady článků o financích a knih: „Optimalizace pohledávek (nejen) pojišťoven“, „Profese pojišťovací zprostředkovatel aneb Co by měl každý ,Pojišťovák‘ vědět“, úspěšné knihy „Tahák na úspěšné podnikání“ nebo knihy „Desatero boháče“, která učí, jak peníze vydělat, řídit, spravovat a rozmnožovat.

Opustila velké korporace a začala učit, jak zacházet s penězi

Můžete představit projekt FINANCE PRO RADOST?
FINANCE PRO RADOST (www.financeproradost.cz) je projekt, který vznikl na podporu vzdělávání finanční gramotnosti a výuky podnikání.

Jak se zrodila myšlenka na jeho vznik?
30 let řeším důsledky finanční neznalosti. V mé práci vždy představovalo přední místo vymáhání pohledávek, ať již pro státní správu, nebo pro soukromý sektor (pojišťovny, banky, obchodní či leasingové společnosti). Ve své poslední roli ředitelky úseku vymáhání pohledávek jsem sledovala to obrovské a bezmyšlenkovité zadlužování lidí a jejich následné propady do osobních bankrotů. Na vině není pouze finanční negramotnost, ale i obrovská manipulace lidí ze strany velkých finančních hráčů. Školení obchodníků v prodeji finančních produktů a služeb není ani tolik zaměřeno na produktovou nabídku, jako na obchodní dovednosti a psychologii prodeje. Lidé jsou pak v manipulováni do nákupů produktů a služeb, které vůbec nepotřebují nebo které se dají řešit zcela jinou nebo levnější formou.

Co je hlavní myšlenkou projektu?
Vzdělávání finanční gramotnosti jednoduchou formou, hravě a zábavně (taková „škola hrou“). Cílová skupina začíná již od předškoláků, kde připravuji obrázkové knížky, edukativní počítačové hry a pohádkové animované filmy s finanční tématikou. Pro dospělé jsou připraveny semináře, e-Semináře, workshopy, mentoring a pro generaci našich dědečků a babiček jsou připraveny besedy a divadelní představení.

Kde máme největší mezery v rámci finančnictví obecně?
Myslím, že po roce 1989 vzniklo zcela nové odvětví – odvětví finančnictví, kterému jsme přihlíželi, ale zapomněli jsme se s ním i teoreticky seznamovat. Finanční gramotnost měla být zakomponována do školní výuky již v 90. letech, kdy začaly vznikat první soukromé banky, pojišťovny, kampeličky apod. a trh začal nabízet nové finanční produkty a služby.

Ve své činnosti se věnujete vzdělávání v oblasti podnikání. Máte nějaká doporučení pro začínající podnikatelelky, kde získat finanční prostředky do začátku podnikání?
Podnikání je proces a od nápadu po skutečně prosperující firmu vede dlouhá cesta. Proto na začátku není třeba hned řešit, kde na podnikání vezmeme peníze. Nejprve si musíme ujasnit a přesvědčit se, zda náš nápad je smysluplný a reálný, zda si najde na trhu své zákazníky a může se stát předmětem našeho podnikání a naší obživou. Pokud dokážu svůj nápad uvést do reality a zajistit první příjmy, pak se teprve mohu vrhnout do skutečného podnikání včetně všeho, co k tomu patří. Začínající nebo věčně začínající podnikatele/lky vedu, vzdělávám v oblasti financí a podporuji (mentoruji) při jejich budování podnikatelské činnosti. Pokud se mi jejich nápad líbí a má budoucnost, pak velmi ráda vstupuji do role tzv. Business angel.
V podnikání platí: „Nejdřív prodej, pak designuj!“

Plánujete ještě nějaké jiné pracovní či osobní výzvy?
Výzvy přichází se životem, takže je úplně neplánuji. Teď je mou největší výzvou právě projekt FINANCE PRO RADOST a naplnění jeho vize. Osobní výzvou zůstává vrátit se k cestování na kole. V roce 2000 jsem jako první žena na světě přejela indické Himálaje na kole a některé destinace světa zůstaly pro mě ještě nezdolány.

AKTUÁLNÍ ČÍSLO

Naši partneři

komora clen

PBP banner

Audi

smart 270x371 02

Paliy

Banner LaVino

Dali

Banner cafedock

Banner cafedock2

onix

Banner felixir

Banner lexus

Banner FF

Banner Lazne

Banner reviderm

Banner napoleon