Loading color scheme

Ing. Břetislav Moc

Statutární ředitel PragoData a.s.

Čím se vaše firma zabývá?
Společnost PragoData jsme založili s cílem vybudovat ryze českého hráče na poli informačních technologií a služeb s vysokou přidanou hodnotou. Základní kámen společnosti jsme položili ve dvou lidech a společně jsme pak na těchto základech začali budovat společnost se silným know-how, pevným a strukturovaným projektovým řízením a s vysokou mírou flexibility. Vcelku rychle se nám podařilo vytvořit jádro společnosti složené z velmi zkušených a vysoce odborně zdatných kolegů a od samého počátku se neustále rozšiřujeme a rosteme. Věcně se pak věnujeme systémové integraci, problematice kybernetické bezpečnosti, vývoji softwaru a především jsme významným partnerem společnosti GORDIC, se kterou na řadě projektů úzce spolupracujeme.

Jaké jsou vyhlídky pro blízkou budoucnost?
Pohybujeme se ve velmi dynamicky se rozvíjející oblasti informačních technologií a služeb. Informační technologie a vůbec celá tato oblast se neustále mění a jde velmi rychle vpřed z hlediska modernizace, nových trendů, vývoje a výzkumu, až mám někdy pocit, že standardní uživatelé a zákazníci přestávají tomuto tempu stačit. Hlavním tématem posledních let je digitalizace, která na nás vyskakuje ze všech stran, ať už z různých prohlášení nebo z konkrétních projektů, které nás v různé míře ovlivňují nebo se nás nějakým způsobem dotýkají. My se snažíme našim zákazníkům s problematikou digitalizace pomoci, poskytnout jim odborné zázemí v oblasti informačních technologií, o které se mohou opřít a stavět na těchto základech další úvahy o svém rozvoji v oblasti digitalizace a automatizace. Je zřejmé, že existuje celá řada lidských činností, které lze vcelku rozumně algoritmizovat, a umožnit tak jejich postupnou úplnou digitalizaci a automatizaci, tedy nahradit v této oblasti lidskou práci technologiemi. Aktuálním tématem je pak využití technologií umělé inteligence a samoučících systémů. Čím dál vyšší míra využívání informačních technologií s sebou však přináší také velké množství rizik a nových hrozeb v oblasti kybernetických útoků, jejichž četnost rok od roku masivně roste a které se také velmi dynamicky mění a zdokonalují. Proto se i problematice kybernetické bezpečnosti naše společnost věnuje jako velmi důležitému pilíři našich odborných služeb a dodávaných řešení. Snažíme se našim zákazníkům v oblasti kybernetické bezpečnosti podat pomocnou ruku, a to v celé této rozsáhlé problematice – od konzultací, analytiky, poradenství přes penetrační testy až po realizaci konkrétních kroků v rámci zvýšení zabezpečení klientského prostředí a dodávky a implementace konkrétních bezpečnostních řešení. Očekávám proto, že velký zájem zákazníků budeme řešit jak v oblasti digitalizace, integrace informačních systémů, tak také v oblasti vývoje softwaru a samozřejmě v oblasti kybernetické bezpečnosti.

Jaká je filozofie vašeho podnikání?
Jak už jsem zmínil výše, náš obor informačních technologií je velmi dynamický, neustále se posouvá vpřed a navíc se dnes prolíná téměř všemi lidskými činnostmi, nebo s nimi má minimálně nějakou styčnou plochu. Pořád se tedy objevuje něco nového, nové či lepší technologie, nová softwarová řešení, což klade na uživatele a zákazníky nebývalé nároky. Naše společnost je díky této dynamice oboru neustále v růstu a v procesu rozvoje, stále se rozrůstáme o nové kolegy (experty a specialisty), zároveň probíhá nepřetržitý proces vzdělávání našich expertů a specialistů na nová řešení a technologie. K zákazníkům se ale snažíme přistupovat decentně a s jistou mírou konzervatismu, což se nám mnohokrát vyplatilo. V našem pojetí to znamená, že se snažíme se zákazníky hovořit, pochopit jejich záměry a cíle, které jsou častokrát zcela mimo náš obor, a pak se snažíme pro ně najít vhodná řešení, ale opět zdůrazňuji do jisté míry konzervativní cestu. Osobně totiž nesnáším takový ten přístup „Vy tady máte všechno špatně, všechno vyhoďte a my vám to tady uděláme všechno znovu“ – takovou tu trochu nadřazenou komunikaci se zákazníkem, že my jsme experti a víme, jak to udělat, a ty nám do toho, zákazníku, moc nekecej. Spíše se snažíme nejdříve pochopit, jak zákazník funguje a proč, jaké má další plány a cíle, jaké používá systémy a proč, a teprve potom se snažíme hledat řešení, která mu mohou pomoci na cestě vpřed. A zase nakonec má zákazník samozřejmě hlavní slovo v tom, pro jakou z nabízených variant se rozhodne. Jelikož jsme ryze česká společnost, umožňuje nám to, oproti velkým nadnárodním korporacím, větší flexibilitu v přístupu k zákazníkovi, schopnost přizpůsobování nabízených řešení, hledání neotřelých metod či přístupů. Co je ale v dnešní době důležité především – snažíme se být jednoduše seriózní. A to jak vůči zákazníkům, kde se snažíme komunikovat na rovinu, neslibovat nesplnitelné, nestavět vzdušné zámky, tak také vůči našim smluvním partnerům a nakonec také vůči našim vlastním zaměstnancům. Osobně si myslím, že se nám podařilo za těch pár let dát dohromady kvalitní skupinu obchodních partnerů, ale také našich zaměstnanců, kolegů, se kterými je radost spolupracovat a na které je možné se vždy spolehnout. To se pak také pozitivně odráží na práci u zákazníků a na jednotlivých projektech.

 

PragoData a.s.
Opletalova 1418/23
Praha 1 – Nové Město
info@pragodata.com
www.pragodata.com

 

AKTUÁLNÍ ČÍSLO

Naši partneři

komora clen

Audi

smart 270x371 02

Paliy

Banner LaVino

Banner cafedock

Banner cafedock2

onix

Banner felixir

Banner lexus

Banner Lazne

Banner reviderm

Banner napoleon