Loading color scheme

Helena Kohoutová

Zakladatelka Agentury Helas

 

„Vzájemné setkávání spřízněných lidí je naší největší hodnotou.“

Proč jste vůbec začala podnikat, co vás k tomu vedlo?
Na začátku své pracovní kariéry jsem se rozhodovala, zda se vydat na dráhu uměleckou, nebo kreativního byznysu. Před více než dvaceti lety jsem se věnovala opernímu zpěvu a kromě koncertů v Česku neustále cestovala po zahraničí. Bavilo mě psát články, organizovat výstavy či koncerty. Rozhodnutí, jakou cestou se vydat, nebylo jednoduché, nicméně jsem věděla, že není možné sedět na dvou židlích. A tak jsem do jisté míry uměleckou cestu opustila. Přes rok jsem pracovala v Kanadě na konzulátu a založila svůj první projekt – výměnu pěveckých sborů mezi Kanadou a Českou republikou. Trval čtyři roky a díky němu jsem se vrátila domů s cennou zkušeností. V roce 1997 se mi povedlo založit produkční společnost Agentura Helas, s čímž souviselo i několik speciálních projektů. Když se na své podnikatelské začátky podívám optikou nynějších zkušeností, možná jsem se v té době cítila hodně sama. Právě proto jsem měla potřebu dávat dohromady lidi, kteří to měli podobně.

Jaký je váš recept na úspěšné podnikání?
Myslím si, že žádný stoprocentní recept na úspěšné podnikání neexistuje. Nicméně mám několik tipů, které se mi nejen v podnikatelském životě osvědčily. V první řadě vidím jako důležité být připravená na to, že se někdy daří, a někdy zase ne. Někdy se prostě stane, že se vám nechce ani vstát z postele. V takovém případě je nutné opravdu vstát a jít, věnovat se své práci, snažit se, aby vaši obchodní partneři i zákazníci cítili, že to, co děláte, myslíte upřímně. Podnikatelům radím, aby si vytvořili desatero firemní kultury a určitou rutinu, kterou vnímám jako dobrý maják pro rozbouřené moře. Zároveň není dobré nic odkládat, problémy a situace je třeba řešit konzistentně a kontinuálně. A na závěr jedna důležitá věc – pro úspěšné podnikání je třeba najít si pevný bod v sobě samém, najít vlastní vnitřní sílu a neabdikovat na svou funkci.

Vedete Agenturu Helas, která organizuje společenské události, ale zaměřuje se také na zviditelňování
a marketingovou pomoc firmám. Jak byste agenturu krátce představila?
Agentura Helas organizuje dva typy událostí. Mezi ten první patří akce na klíč pro firmy, zaměstnance nebo zákazníky, a to jak v jejich sídlech, tak i na jiných místech. Naším druhým, v tuto chvíli stěžejním, odvětvím je produkce vlastních událostí pod hlavičkou Podnikatelské Platformy Helas. Díky platformě mají firmy možnost zapojit se, během cca 30 až 40 akcí ročně, do všech našich projektů, ať už je to Ocenění Českých Podnikatelek, Ocenění Českých Lídrů, Exportní cena DHL nebo dva kluby Helas New Encounters Club a Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club. V rámci těchto akcí jsme schopni kultivovaně představit velmi zajímavé firmy, jde o vynikající způsob reklamy a propagace v rámci cílové skupiny.

Kdo jsou nejčastěji vaši klienti?
Máme stále větší množství členů, kteří si nás a naše aktivity sami najdou, chvíli pozorují a pak se rozhodnou k nám připojit. Jsou mezi nimi i firmy, které stojí na začátku své podnikatelské cesty a hledají pro svou činnost efektivní propagaci. V neposlední řadě jsou tu podnikatelští mohykáni, kteří chtějí demonstrovat schopnost lídra a mají zájem se setkávat s kolegy ze svého i jiných oborů.

Agentura Helas působí na trhu více než 23 let, za tu dobu uspořádala spoustu akcí. Které opravdu významné události se za vaší podpory v minulých letech uskutečnily?
Každý rok pořádáme slavnostní dny a večery pro všechny naše projekty spojené s předáním ocenění, jsou to opravdu velké akce. Na druhou stranu máme celý zástup nejrůznějších klientů, pro které realizujeme akce na klíč, a to jak ty malé, tak i ty, kam přijde přes tisíc lidí a pořádají se v takových prostorách, jako je Obecní dům, Forum Karlín, palác Žofín nebo Pražský hrad. Vyzdvihovat některou z nich by bylo složité, protože každá událost, kterou organizujeme, je v očích našich i očích klientů významná. A tak k ní i přistupujeme.

Co je ve vašem oboru podnikání ze všeho nejdůležitější, bez čeho byste se nemohli obejít?
Myslím si, že ať už podnikáte v jakémkoli oboru, je důležité jít s dobou. Být inovativní a odvážit se přinášet věci, které jsou technologicky nové, stále se učit a posouvat sebe i svou firmu vpřed. A hlavně se toho všeho nebát.

Jaký podle vás nastal od roku 2008, kdy vznikl projekt Ocenění Českých Podnikatelek, u žen posun v jejich chuti podnikat? Jsou dnes odvážnější a sebevědomější?
V každém případě je pozitivní, že každoročně vidíme, že žen v podnikání přibývá. To ukazuje na trend, že ženy chtějí jít svou cestou, nebojí se. Mnoho žen, které jsou například na rodičovské dovolené, vidí, že podnikání jim nabízí jediné řešení. Zároveň velmi pozitivně vnímám fakt, že ženy-podnikatelky najdeme v nejrůznějších oborech a jsou v nich úspěšné. Svědčí o tom i vítězky projektu. Rozhodně je zajímavé a potěšující, že podnikání již dávno nerozděluje rodiny, ba naopak, muži svým ženám fandí, mnohdy jsou v jejich firmách zaměstnaní, navzájem si pomáhají.

Jak sama pro sebe hodnotíte uplynulé roky?
Potvrdilo se mi, že prakticky každý člověk zraje jako víno, to pro mě bylo poměrně důležité. Ale především pro mě byly poslední roky výjimečné zejména tím, že se mi narodil syn. Získala jsem díky tomu úplně novou životní dimenzi. Člověku to spoustu věcí přinese, například si myslím, že jsem dnes asi více bezprostřední člověk, a zároveň i o něco přijde. Dřív mě zajímal prakticky jen byznys, ale se synem se mi zjevil nový obzor – začalo mě bavit sdílet s lidmi úplně normální čas. Setkáváme se se zajímavými lidmi, kde se neformálně povídá, navazují se vztahy a tak dále. Na tuto naši iniciativu zpočátku někteří lidé reagovali zdrženlivě s odůvodněním, že se nikde nepotřebují prezentovat, či se někde ukazovat. Ale když pak mezi nás přijdou, často je prvotní reakce pryč. Zjišťují totiž, že ona blízkost je jim příjemná, a není divu. Lidi to spojuje, můžou si vzájemně pomáhat. Toto se prostě nedá koupit a já osobně to považuji za největší hodnotu.

Jakými jinými projekty se ještě v současnosti zabýváte?
Naší absolutní novinkou je Podnikatelská Platforma Helas, která všechny naše projekty zastřešuje a bude se dále rozvíjet. Právě nám startuje 4. ročník Ocenění Českých Lídrů, což je projekt, který ukazuje a vyzdvihuje, jak úžasné české firmy u nás máme. Jde o zhruba 1 500 firem, kterým se podařilo překonat hranice svého města, kraje či republiky. Řada z nich patří mezi světovou špičku. Svými nápady, know-how, výrobky a službami ovlivňují podnikání v rámci celého světa. Přišlo nám dobré ukázat současné i budoucí generaci, na co mohou být pyšné. Opravdu silně vnímám, že dnes je důležité objevovat a vyzdvihovat pozitivní příklady úspěšných českých lidí pro budoucí generace podnikatelů a také pro děti, které mohou být hrdé na své mámy, táty a celou Českou republiku.

 

www.helas.org

 

AKTUÁLNÍ ČÍSLO

001 Titulka 63 001

Naši partneři

 

Banner cafedock

Banner cafedock2

Banner felixir

Banner lexus

Banner Ticket

Banner secret

Banner Lazne

Banner reviderm

Banner spa

Banner vino

Banner BT

Banner napoleon